تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

پایان نامه و مقاله هـوپـاد شاپ

ارائه بهترین مقالات و پایان نامه کارشناسی ارشد در تمامی رشته


دسته بندی سایت

محبوب ترین ها

پرفروش ترین ها

برچسب های مهم

پیوند ها

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 310
  • بازدید دیروز : 1603
  • بازدید کل : 283413

پایان نامه ارشد بررسی میزان تعاملات اظهاری و ابزاری میان خانه و مدرسه و عوامل مرتبط بر آن در مدارس راهنمایی دخترانه


پایان نامه ارشد بررسی میزان تعاملات اظهاری و ابزاری میان خانه و مدرسه و عوامل مرتبط بر آن در مدارس راهنمایی دخترانه

دانشکده علوم انسانی، گروه آموزشی علوم اجتماعی

گرایش پژوهشگری

پایان نامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A)

عنوان:

بررسی میزان تعاملات اظهاری و ابزاری میان خانه و مدرسه و عوامل مرتبط بر آن در مدارس راهنمایی دخترانه شهر خلخال در سال تحصیلی 1391

 

چکیده

این تحقیق با استفاده از روش پیمایشی به بررسی جامعه شناختی « میزان تعاملات اظهاری و ابزاری میان خانه و مدرسه و عوامل مرتبط بر آن در مدارس راهنمایی دخترانه شهر خلخال در سال تحصیلی 1391» می­پردازد. هدف کلّی از انجام این تحقیق؛ بررسی میزان تعاملات اظهاری و ابزاری میان خانه و مدرسه و عوامل مرتبط بر آن واهداف فرعی شامل - شناخت رابطه بين سطح اعتماد اجتماعی اولیا ومربیان و ميزان تعامل آنها 2- شناخت رابطه بين سطح روابط گفتمانی اولیا ومربیان و ميزان تعامل آنها 3- شناخت رابطه بين سطح انسجام اجتماعی اولیا ومربیان و ميزان تعامل آنها4- شناخت رابطه بين سطح پایگاه اجتماعی اولیا ومربیان و ميزان تعامل آنهاو5- شناخت رابطه بین سطح نظم در خانه و مدرسه و میزان تعامل آنهابوده است.دراین راستا بامراجعه به مبانی نظری ؛ تعاملات ابزاري و اظهاري ميان خانه و مدرسه متغير وابسته تحقیق و-1اعتماد اجتماعی(برگرفته ازنظریه های تونیس،جانسون وگیدنز)-2روابط گفتمانی(برگرفته ازنظریه های هابرماس)-3انسجام اجتماعی(برگرفته ازنظریه های پارسونزودورکیم) -4پایگاه اجتماعی اولیاومربیان (برگرفته ازنظریه های وبروپارسونز)-5 نظم(برگرفته ازنظریه های زیمل وچلپی)، متغیرهای مستقل تحقیق هستند.

تحقیق حاضر در دو بخش نظری و عملی انجام شده است. در بخش نظری، اطلاعات لازم با استفاده از روش کتابخانه­ای و اسنادی و در بخش عملی، به شیوه تحلیل محتوااطلاعات لازم از طریقپرسشنامه ازنمونه های آماری جمع­آوری شده­اند.طبق یافته های تحقیق وبااستفاده ازآزمون گاما؛ بين1- سطح اعتماد اجتماعی اولیا ومربیان 2- سطح روابط گفتمانی اولیا ومربیان 3- سطح انسجام اجتماعی اولیا ومربیان 4- بين سطح پایگاه اجتماعی اولیا ومربیان 5و- بين سطح نظم در خانه و مدرسه با ميزان تعامل بین آنها رابطه معنی داری وجود دارد.

مقدمه:

رابطه مدرسه و اجتماع فرآيند تعاملى و مداوم است که چنانچه مشارکت آگاهانه را به خود گيرد باعث اثر بخشى و کارايى بيشتر مدارس مى‌شود. هدف اصلى بهبود روابط با اجتماع ايجاد زمينه مناسب براى مشارکت فعال ومعنادار والدين و ساير شهروندان در فعاليت‌هاى آموزشى و پرورشى مدرسه است.

در پيوند اجتماعي، خانواد‌ها بايد ماهيت “مدرسه” را بشناسند و مدرسه نيز ماهيت “خانواده” را به خوبى دريابد و در پيوند عاطفى عواطف در روابط انسان‌ها و به تبع آن در روابط خانه و مدرسه عاملى تاثيرگذار است .رابطه خانه و مدرسه تعاملى دوطرفه است. هر دو نهاد تربيتى بايد به نقش خود عمل کنند تا تعليم و تربيت ثمربخش شوند.

وجود معلمان با صلاحيت در مدارس، خلاء وجود پدر و مادر را پر نمى‌کند و وجود والدين توانا وقابل نيز نمى‌تواند جاى مدرسه را بگيرد. همکارى اين دو نهاد مهم در يک برنامه واحد و منسجم مى‌تواند ثمربخش باشد. شکل‌گيرى شخصيت و چگونگى رشد روانى کودکان بيش از همه در گرو عملکرد خانه و مدرسه است .اين دو نهاد اجتماعى است که بزرگترين مسئوليت را در رشد و تکامل شخصيت کودکان برعهد دارند.(تاجیک ،1383،11)

وقتى که رفتار معلمان و اولياى مدرسه و نيز رفتار پدر و مادر و اولياى خانواده باموازين تعليم وتربيت و روانشناسى کودک و رشد او مطابقت نداشته باشد، سلامت روانى و اجتماعى کودکان به مخاطره مى‌افتد.پس در پرتو همدلى وهمسويى اين دونهاد مهم آموزشى و تربيتى يعنى خانه و مدرسه، بسيارى از مشکلات و تنگناهاى نظام تعليم وتربيت حل خواهد شد. پس براى سامان‌يابى انجمن‌هاى اولياء و مربيان در شکل مقبول و مورد رضايت افکار عمومى تلاش فراوانى بايد صورت بگيرد که راهکارهايى در اين خصوص ارائه شود.

هر يك از دو نهاد خانه و مدرسه يك گروه اجتماعي نيز محسوب مي‌شوند؛ يعني هر كدام، اعضاي معين، روابط و ويژگي‌هاي خاص خود را دارد. خانواده‌ها بايد ماهيت «مدرسه» را بشناسند و مدرسه نيز ماهيت «خانواده» را بخوبي دريابد. بايد توجه داشته باشيم كه روابط خانواده عمدتا جنبه عاطفي دارد و روابط مدرسه بيشتر اداري و عقلاني است. نزديكي و ارتباط موثر اين «دو گروه» باعث مي‌شود روابط عقلاني و قانوني مدرسه جنبه انساني و لطيف پيدا كند و روابط سيال و غيررسمي خانواده وضع عقلاني و منضبط داشته باشد.بنابر اين مديران و مربيان و والدين با تعامل اجتماعي مي‌توانند يك فضاي مناسب اجتماعي ايجاد كنند.(صافی ،1376 ،56-57)

عواطف در روابط انسان‌ها و به تبع آن در روابط خانه و مدرسه عامل تاثيرگذاري است. افراد نياز دارند در مواجهه با ديگران چهره‌اي گشاده، تكريمي انساني و رفتاري ملايم احساس كنند. لذا هر دو طرف بايد بكوشند در گفتار و كردار خود، اصول اخلاقي را مراعات كنند و عواطف و اعتماد را بين خود حاكم گردانند.اگر پيوند عاطفي حاصل نشود، پيوند اجتماعي وضع مطلوب نخواهد داشت.

همكاري خانه و مدرسه معلم را در شناخت مسائل ياري ميدهد و جنبه كلي روشها و مقاصد تربيت عمومي را با ضرورتهاي عيني تربيت فرد هماهنگ ميكند. شناسايي كودكان و نوجوانان مستلزم آگاه بودن مربي به آن خصوصيات فكري ، عاطفي و رفتاري كودك است كه در مدرسه ظاهر نمي شوند و از شرايط خانوادگي نشأت مي گيرند يا فقط در خانه و در ارتباط با محيط خانوادگي مجال ظهور و رشد دارند. براي مربي و معلم نيز در مساله تربيت و تعليم گاه و بيگاه مسائلي پيش ميآيد كه چارهجويي آنهامستلزم آگاهي از علتهايي است كه از شرايط خانوادگي ناشي مي شوند.(ملکی ، 1389 ،79)

 

فرمت پایان نامه word

تعداد صفحات 121

 

 

 

فصل اول:کلیات.. 1

مقدمه:2

1- 1 بیان مساله:4

2-1- اهمیت و ضرورت تحقیق:7

3-1- اهداف پژوهش:8

- هدف کلی:8

-اهداف جزئی:8

4-1- پرسشهای پژوهش:8

- پرسش کلی:8

- پرسشهای جزئی:9

فصل دوم:ادبیات پژوهش.. 10

مقدمه:10

2-1-پیشینه تحقیق:12

تحقیقات خارج ازایران:12

تحقیقات داخل ایران. 13

2-2- مبانی نظری.. 15

2--3چهارچوب تئوریک:45

2-4-مدل تحلیلی پژوهش:46

2-5-فرضيات :47

فصل سوم:روش تحقیق.. 48

مقدمه:49

1-3- روش مطالعه. 49

2-3- جامعه آماری.. 49

3-3- نمونه گیری.. 50

4-3- روش نمونه گیری.. 51

5-3 نسبت نمونه گیری.. 51

ابزارجمع آوری اطلاعات(ابزارپژوهش). 51

6-3- تعریف متغیرها52

1-6-3تعاریف نظری:52

الف:متغیروابسته(تعاملات ابزاری واظهاری):52

ب:متغیرهای مستقل. 52

2-6-3تعاریف عملیاتی:54

الف:متغیروابسته. 54

ب:متغیرهای مستقل. 54

7-3- روایی و پایایی.. 57

روايي يا اعتبار پرسشنامه (Validity). 57

پايائي يا اعتماد پرسشنامه (Reliability). 57

8-3- واحد تحلیل. 58

9-3-معرفی محدوده مکانی تحقیق:58

10-3- روشهای آماری.. 59

فصل چهارم:تجزیه وتحلیل اطلاعات.. 61

مقدمه:62

1-4-آمارهای توصیفی.. 63

الف)آمارهای مربوط به پرسشنامه اولیاء. 63

ب)آمارهای مربوط به پرسشنامه مربیان. 68

ج)آمارهای توصیفی تعاملات ابزاری واظهاری.. 73

2-4-آمارهای استنباطی(آرمون فرضیات). 75

آزمون نهایی(ترکیبی) فرضيه اول:77

آزموننهایی(ترکیبی) فرضيه دوم:79

آزمون نهایی(ترکیبی) فرضيه سوم:81

آزمون نهایی(ترکیبی) فرضيه چهارم:83

آزمون نهایی(ترکیبی) فرضيه پنجم:85

فصل پنجم:نتیجه گیری وپیشنهادات.. 86

مقدمه:86

1-5- نتيجه گيري توصيفي:87

2-5- نتيجه گيري تحلیلی:88

3- 5- بحث نتايج با توجه به چارچوب نظري:88

4-5- ارائه راهکارها وپیشنهادات.. 93

-5-4-1پيشنهادات کاربردی:93

5-4-2-پيشنهادات پژوهشی:95

5-5- محدودیتهای تحقیق:95

منابع. 97

پیوست:100

پرسشنامه پژوهش.. 100


مبلغ قابل پرداخت 20,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 652

برچسب های مهم


مطالب تصادفی

  • پایان نامه  اهلی کردن ماهی سوف سفید  Sander lucioperca
  • پایان نامه ارشد ارزیابی اثر سیستم ERP بر عملکرد مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) بر اساس مدل RFM
  • پایان نامه ارشد بررسي روشهاي انتقال مؤثر آموزه هاي مهدويت به كودكان دوره ابتدائي از ديدگاه مربيان كانون پرورش فكري
  • پایان نامه ارشد بررسي رابطه موضع كنترل، هوش معنوي، با انطباق پذيري مسير شغلي مديران آموزش و پرورش شهر اصفهان
  • پایان نامه ارشد بررسي رابطه صلاحيت های حرفه ای با فرسودگي شغلي معلمان و سبک رهبری مدیران دوره راهنمایي
  • دانلود رایگان پایان نامه جایگاه فیبر و ادوات نوری در شبکه مخابراتی نسل آینده  NGN
  • نرم افزار حسابداری شالیکوبی
  • خرید نرم افزار مدیریت کارخانه برنجکوبی

فروشگاه هوپاد شاپ