تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

پایان نامه و مقاله هـوپـاد شاپ

ارائه بهترین مقالات و پایان نامه کارشناسی ارشد در تمامی رشته


دسته بندی سایت

محبوب ترین ها

پرفروش ترین ها

برچسب های مهم

پیوند ها

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 331
  • بازدید دیروز : 1603
  • بازدید کل : 283434

پایان نامه ارشد بررسی تاثير وزن و آرايش چرخ هواپيماها در طراحی روسازی بتن غلتکی باند فرودگاه با استفاده از روش اجزا محدود


پایان نامه ارشد بررسی تاثير وزن و آرايش چرخ هواپيماها در طراحی روسازی بتن غلتکی باند فرودگاه با استفاده از روش اجزا محدود

چکيده

با توجه به تاثيرات نيروهاي وارده از سوي هواپيماها به روسازي هاي صلب و انعطاف پذير و ميزان صدمات وارده بر روسازي باند فرودگاه در زمان بهره برداري و همچنين توسعه ي روز افزون صنعت هواپيما سازي و توليد انواع مختلف هواپيما و در کنار آن پيشرفت علم مهندسي عمران و استفاده از مصالح جديد از جمله بتن غلتکي سبب استفاده ايمن و راحت از روسازي ها شده است، در اين مقاله به تحليل و مقايسه تنش در روسازي صلب باند فرودگاه به روش پرداخته شده است تا با FEAFAA و ABAQUS اجزاي محدود با استفاده از نرم افزارهاي مقايسه اين تنش و تعداد پرواز معادل هواپيماي مبناي طرح به نتيجه ي مطلوب و بهينه ترين طرح روسازي از لحاظ فني و اقتصادي جهت اجرا انتخاب گردد. روسازي بتني با توجه به شرايط بهره برداري و اجرا به انواع مختلفي تقسيم ميشوند که تفاوت آنها در کاربرد آرماتور، فاصله درزها و نحوه اجرا است. روسازيهاي بتن غلتکي بعنوان يک نوع روسازي بتني محسوب ميگردد که جزء روسازي بتني غير مسلح درزدار قرار ميگيرد. در واقع فرآيند طراحي آن شبيه به طراحي روسازي بتني غير مسلح درزدار با درز انبساط يا درزهاي اجرايي بدون داول است.

کليد واژه: روسازی صلب، باند فرودگاه، تنش، آباکوس 

مقدمه استفاده ي فزآينده بشر از تکنولوژي و پيشرفت علوم مختلف، سير تکامل سفرهاي هوايي را نيز شامل شده است. ترافيک فرودگاهها و طيف وسيع هواپيماها از لحاظ تعداد و آرايش چرخها و توليد انواع بتن و کاربرد آنها در بخشهاي مختلف عمراني از جمله روسازي باند فرودگاه و بررسي آنها در زمان بهره برداري توسط نرم افزارهاي موجود، باعث کاهش هزينه ها و صرفه ي اقتصادي در زمان ساخت و بهره برداري(تعمير و نگهداري روسازي) خواهد شد.يکي از مصالح بکار رفته در روسازي باند فرودگاه ،بتن غلتکي بتني است که در اجراي سازه هاي حجيم ( سدها ، شالوده هاي بزرگ و... ) کاربرد دارد و براي اجراي آن با ماشين آلات راهسازي و عمليات خاکي قابل انجام است. روسازي بتن غلتکي بعنوان يک راه حل بهينه از لحاظ اقتصادي براي روسازي راه ها و باند فرودگاهها مطرح است.اما با اين وجود عموما اين نوع روسازي براي ترافيک سنگين و با سرعت بالا استفاده شده است.ارتش آمريکا بطور گسترده اي از اين روسازي براي جاده هاي تانک رو استفاده کرده است. همچنين سازمان هوانوردي آمريکا، با ارائه نرم افزارهاي مختلف براي بررسي روسازيهاي مختلف به روش اجزاي محدود اين امکان را فراهم نموده است. نرم افزار طراحي روسازي باند فرودگاه (اجزاء توسط سازمان هوانوردي آمريکابه عنوان يک ابزار مستقل براي تجزيه و تحليل (FAA - محدود تحليل بروش المان محدود در روسازي صلب فرودگاه(چند دال) توسعه داده شد است. از اين برنامه براي محاسبه و پاسخ دقيق (تنش، کشش ها، و تغيير شکل) سازه روسازي صلب به هواپيما تحت بارهاي ارابه عبارتند از: تحليل روسازي صلب با ۹ دال متصل، FEAFAA فرود استفاده ميشود. ويژگي هاي عمده تحليل لايه هاي مخلتف با مشخصات متفاوت( ۶ لايه)، قابليت بارگذاري با محورهاي دلخواه، قابليت مدل سازي روکش، اختصاص ضخامت دال و سابگريد توسط کاربر، کتابخانه مدلهاي مختلف هواپيما. يکي ديگر از نرم افزارهاي جامع تحليل مواد به روش اجزا محدود اباکوس مي باشد. اباکوس با وجود اينکه مجموعه قابليتهاي بسيار گسترده اي را در استفاده از نرم افزار اختيار کاربر قرار مي دهد، کار نسبتًا ساده اي مي باشد در اغلب مدلسازي ها، حتي مدلهاي با درجه غير خطي بالا، کاربر مي بايست تنها داده هاي مهندسي نظير هندسه مساله، رفتار ماده مربوط به آن، شرايط مرزي و بار گذاري آن مساله را تعيين کند.

 

فرمت پایان نامه pdf

تعداد صفحات 143

 

فهرست مطالب
مقدمه ۱
فصل اول: تعريف مسئله ۲
۱- تعريف کلي موضوع ۳ -۱
۲- نياز به مطالعه در مورد مسئله ۴ -۱
۳- اهداف ۵ -۱
۴- محدوديتها ۵ -۱
فصل دوم: مباني نظري و پيشينه تحقيق ۷
۱- مقدمه پيشينه تحقيق ۸ -۲
۲- بررسي مقالات ۸ -۲
۱- مقاله بهبود روش مدلسازي دال بتني فرودگاه به روش اجزاء محدود ۸ -۲-۲
۲- مقاله بهبود طرح روسازي صلب دولايه فرودگاه ۱۷ -۲-۲
فصل سوم: روش تحقيق ۲۹
۱- کليات بتن غلتکي و کاربرد آن ۳۰ -۳
۱- انواع روسازي هاي بتني ۳۱ -۱-۳
۳۱ (JPCP) ۱- روسازي بتني غيرمسلح درزدار -۱-۱ -۳
۳۲ (JRCP) ۲- روسازي بتني مسلح درزدار -۱-۱ -۳
۳۲ (CRCP) ۳- روسازي بتني مسلح پيوسته -۱-۱ -۳
۳۳ (PCP) ۴- روسازي بتني مسلح پيش تنيده -۱-۱ -۳
۲- خواص و عملکرد روسازي هاي بتن غلتکي ۳۳ -۳
۱- خواص ۳۴ -۲-۳
۱- کارآيي ۳۴ -۱-۲ -۳
۲- جداشدگي ۳۵ -۱-۲ -۳
۳- آب انداختگي ۳۵ -۱-۲ -۳
۴- جرم حجمي و درجه تراکم ۳۵ -۱-۲ -۳
۵- مقاومت فشاري ۳۶ -۱-۲ -۳
۶- مقاومت خشمي ۳۷ -۱-۲ -۳
۷- مقاومت کششي برزيلي ۳۷ -۱-۲ -۳
۸- مدول الاستيسيته(ارتجاعي) ۳۷ -۱-۲ -۳
۹- خستگي ۳۸ -۱-۲ -۳
۳- عملکرد ۳۹ -۳
۱- انتقال بار از درزها ۳۹ -۳-۳
۲- اتصال بين لايه ها(مقاومت چسبندگي بين لايه ها) ۴۰ -۳-۳
۳- مقاومت در برابر لغزش ۴۰ -۳-۳
۴- مسطح بودن سطح يا همواري ۴۰ -۳-۳
۵- کيفيت تردد ۴۱ -۳-۳
۶- مقاومت در برابر سايش ۴۱ -۳-۳
۴- زمينه هاي کاربرد روسازي بتن غلتکي ۴۲ -۳
۱- کاربرد در فرودگاهها ۴۲ -۴-۳
۵- طرح اختلاط و مصالح مصرفي در بتن غلتکي روسازي ۴۴ -۳
۱- مواد مصالح مصرفي ۴۴ -۵-۳
۲- طرح اختلاط بتن غلتکي روسازي ۴۵ -۵-۳
۶- روش هاي ساخت و اجراي روسازي بتن غلتکي ۴۶ -۳
۱- آماده سازي لايه هاي اساس و زير اساس ۴۶ -۶-۳
۲- ساخت مخلوط بتن و حمل آن ۴۷ -۶-۳
۳- بتن ريزي ۴۷ -۶-۳
۴- تراکم ۴۷ -۶-۳
۵- ساخت درزها ۴۷ -۶-۳
۱- درزهاي تازه ۴۸ -۵-۶ -۳
۲- درزهاي اجرايي ۴۸ -۵-۶ -۳
۳- درزهاي انقباظي ۴۹ -۵-۶ -۳
۶- عمل آوري و مراقبت از سطح ۵۰ -۶-۳
۷- طراحي بتن غلتکي ۵۱ -۳
۱- تعيين مدول عکس العمل خاک بستر ۵۲ -۷-۳
۲- مدول گسيختگي ۵۲ -۷-۳
۳- ضرايب اطمينان ۵۴ -۷-۳
۸- چارتهاي طراحي ۵۵ -۳
۵۵ (PCA) ۱- روش انجمن سيمان پرتلند -۸-۳
۱-طراحي بر اساس خستگي ۵۸ -۱-۸ -۳
۲- تکرارها، پوشش ها و بهره برداري ها ۶۰ -۱-۸ -۳
۶۱ (CE) ۲- روش انجمن مهندسين ارتش -۸-۳
۱- عمل انجماد ۶۳ -۲-۸ -۳
۲- انتخاب مقادير طرح ۶۴ -۲-۸ -۳
۶۴ (FAA) ۳- روش سازمان هوانوردي فدرال -۸-۳
۱- اساس تثبيت شده در زيرسازيهاي بتني ۶۷ -۳-۸ -۳
براي اساس تثبيت شده ۶۷ K ۲- تصحيح مقادير -۳-۸ -۳
۶۸ (PCA) ۳- روش پاکارد -۳-۸ -۳
۴- چارتهاي طراحي ۷۰ -۳-۸ -۳
۵- تاثير يخبندان ۷۰ -۳-۸ -۳
۹- انواع روش هاي طراحي روسازي بتن غلتکي ۷۰ -۳
۱- معيارهاي طراحي در روشهاي مختلف ۷۱ -۹-۳
۲- معيارهاي مهم در طراحي روسازي بتن غلتکي ۷۲ -۹-۳
۱۰ - روش اجزاء محدود ۷۳ -۳
۱- انتگرال وزني و تشکيل روابط ضعيف ۷۶ -۱۰-۳
۲- انتگرال گيري عددي به روش گاوس ۸۱ -۱۰-۳
۳- روش هاي تغييراتي و باقيمانده وزني ۸۲ -۱۰-۳
۴- روش نقطه يابي ۸۵ -۱۰-۳
۵- روش مينيمم مربعات ۸۶ -۱۰-۳
۶- ارائه معادلات اجراء محدود ۸۷ -۱۰-۳
۱۱ - نرم افزارهاي اجزاء محدود ۹۰ -۳
۱- نرم آباکوس ۹۱ -۱۱-۳
۱- اجراء يک مدل درآباکوس ۹۳ -۱-۱۱ -۳
۲- اصول کلي آباکوس ۹۹ -۱-۱۱ -۳
۳- بارگذاري در آباکوس ۱۰۰ -۱-۱۱ -۳
۴- بارگذاري استاتيکي ۱۰۱ -۱-۱۱ -۳
۱۰۳ FEAFAA ۲- نرم افزار -۱۱-۳
۱۰۳ FEAFAA ۱- تاريخچه نرم افزار -۲-۱۱ -۳
۱۰۴ FEAFAA ۲- روش اجزاء محدود در -۲-۱۱ -۳
۳-نتيجه تحليل ۱۰۶ -۲-۱۱ -۳
فصل چهارم: تحليل اطلاعات ۱۰۸
۱- مشخصات لايه هاي روسازي ۱۰۹ -۴
۲- مشخصات بارگذاري هواپيماها و هواپيماي مبناي طرح ۱۱۰ -۴
هواپيماي مبناي طرح) ۱۱۰ ) FOKKER ۱- هواپيماي 100 -۲-۴
۱۱۲ BOING 747-SP ۲- هواپيماي -۲-۴
۱۱۳ A300-B4 std ۳- هواپيماي -۲-۴
۳- مشخصات بارگذاري ۱۱۵ -۴
فصل پنجم: تحليل نتايج و پيشنهادات ۱۱۷
۱- تعيين حداکثر تنش کششي زير دال ۱۱۸ -۵
۲- نتيجه گيري ۱۲۷ -۵
۳- پيشنهادات ۱۲۷ -۵
منابع و ماخذ ۱۲۹
فهرست منابع فارسي و لاتين ۱۳۰


مبلغ قابل پرداخت 7,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 68

برچسب های مهم


مطالب تصادفی

  • پایان نامه  اهلی کردن ماهی سوف سفید  Sander lucioperca
  • پایان نامه ارشد ارزیابی اثر سیستم ERP بر عملکرد مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) بر اساس مدل RFM
  • پایان نامه ارشد بررسي روشهاي انتقال مؤثر آموزه هاي مهدويت به كودكان دوره ابتدائي از ديدگاه مربيان كانون پرورش فكري
  • پایان نامه ارشد بررسي رابطه موضع كنترل، هوش معنوي، با انطباق پذيري مسير شغلي مديران آموزش و پرورش شهر اصفهان
  • پایان نامه ارشد بررسي رابطه صلاحيت های حرفه ای با فرسودگي شغلي معلمان و سبک رهبری مدیران دوره راهنمایي
  • دانلود رایگان پایان نامه جایگاه فیبر و ادوات نوری در شبکه مخابراتی نسل آینده  NGN
  • نرم افزار حسابداری شالیکوبی
  • خرید نرم افزار مدیریت کارخانه برنجکوبی

فروشگاه هوپاد شاپ